co sądzicie o bmw m5 e39?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • barthezz1014
    Drive
    • 2010
    • 68

    co sądzicie o bmw m5 e39?

    No to musisz poszukać elementów elektrycznych, które nie są podpięte pod bezpieczniki (moze coś jest podpięte bezpośrednio pod akumulator?)... Ale coś mi nie pasuje z tym fragmentem Twojej wypowiedzi: "wykonywałem 5-6 pomiarów w jednym dostałem wartośc taka jaka powinna być poboru w spoczynku" - o co chodzi? Jeśli pobór był prawidłowy, to chyba wiesz który bezpiecznik wyjąłeś i którym obwodem powinieneś się zająć...?

    Mówisz, że nie odłączałeś alarmu - moze to on?
  • sew1981
    RS
    S_OCP MemberModeratoRS
    • 2009
    • 10918
    • Fiat

    #2
    co sądzicie o bmw m5 e39?

    Może to zły dział..ale auto podchodzi pod tuning
    Tak sobie ostatnio myślę nad m5 e 39....
    http://otomoto.pl/bmw-m5-m5-import-swiss-C11243311.html o takie
    zawsze miałem straszną chrapkę na to auto. Ale tak z ciekawości chce podpytać. To wadliwe auta, bo o e39 nie słyszałem za przychylnych opinii narazie. znajomy miał w dieslu 2 sztuki i mu się sypały.
    Ktoś coś wie na temat awaryjności m5? silnika, zawiechy itp. na temat kosztów utrzymania takiego cuda...spalania itp? oczywiście nie ma co liczyć na niskie..ale tak z ciekawości pytam ile takie cudo może kosztować w codzienności.
    Do przesiadki ze skody mi daleko jeszcze, ale chciałbym wiedzieć bo mnie kusi jak piękna kobieta ta moc i ten silnik od lat

    Komentarz

    • lukasz3112
      RS
      • 2008
      • 3607

      #3
      sew1981, http://allegro.autocentrum.pl/?FF=25...33&submit.y=12

      masz poczytaj sobie
      Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

      Komentarz

      • filipT
        Rider
        • 2010
        • 554

        #4
        imo emki kupuje głównie gówniarzeria ( bez obrazy ), żeby się polansować i wyszaleć, zajeżdża prawie na śmierć, potem szybko reanimacja i "jeździła kobieta do sklepu/dziadek do kościoła, serwisowane w aso, bezwypadkowe"
        nawet po samych komentarzach w linku u góry
        "Najwspanialsze auto mojego rzycia!! Niestety dużo pali "
        autko b. ładne
        Mój Szkodnik

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Ale sa tez tacy ktorzy kupili takie auto, bo mieli przed nim M3 albo oprocz niego maja tez EVO albo STI i nie jest problemem dla nich wydanie 2-3zl/km lacznie z kosztem serwisu auta.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • lukasz3112
            RS
            • 2008
            • 3607

            #6
            Maicroft, dokładnie tak jak mówisz.
            a gówniarzeria to raczej kupują E36 z emblematami M-Power. No teraz widzę że już i do E46 sie dobierają bo są juz tańsze.
            Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

            Komentarz

            • Morgoth
              L&K
              • 2010
              • 1116

              #7
              Cytat z ogłoszenia : "Rok produkcji: 2000, 105 000 km" czyli wychodzi ~10.000 km rocznie :lol:
              Rozumiem że sporo spala i koszty wachy są wysokie, ale jakoś nie wierzę w taki "do-kościelny" przebieg.

              Zamieszczone przez sew1981
              kusi jak piękna kobieta
              A skąd wiesz, że to nie "profesjonalistka" po przejściach, z długą listą poprzednich właścicieli?
              Morgoth

              Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
              G.B.Show

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #8
                Zamieszczone przez Morgoth
                Cytat z ogłoszenia : "Rok produkcji: 2000, 105 000 km" czyli wychodzi ~10.000 km rocznie :lol:
                Rozumiem że sporo spala i koszty wachy są wysokie, ale jakoś nie wierzę w taki "do-kościelny" przebieg.
                takie przebiegi mają ludzie w benzynowych octaviach wcale nie tak rzadko, a często też kupuje się takie mocne auta, żeby właśnie poturlać się w weekend mając drugie na co dzień, vide chociażby obecny gdzieś tu Dedzio
                tak czy inaczej nie ma co tego przebiegu brać na wiarę.
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • kazik4x4
                  RS
                  • 2008
                  • 2728

                  #9
                  A może się skusisz na M3 - oryginalne M3 a nie m-Pakiet e46??
                  Czarna 2005r lub 2004r.
                  Czerwona 2006r lub 2005r. Nie pamiętam, musze zajrzeć w papiery lub zapytać. Obie mniej niż 100kkm najechane, sprowadzone z juesej

                  Stoją u mnie dwie takie lalunie. Czerwona ze zwykłą skrzynią, czarna z SMG. Polecam.

                  A co do przebiegu tej M5 to niektórzy nie wiedzą, że istnieje świat gdzie 3-4 samochody dla jednego kierowcy to norma. Ludzie, nie każdy skłąda grosz do grosza, potem dobiera kredyt idzie do salonu skody, kupuje 1,4 i jeszcze z miną arabskiego szejka wykłóca się o dywaniki.
                  M5 kupuje się jako n-te auto do domu, więc i przebieg z automatu może być niski :shock:
                  Jak kogoś stać na wóz za 150000euro, to w domu ma jeszcze ze kilka takich po 30-50 tysi i nie żydzi 1000ojro na serwis.

                  Komentarz

                  • przemek88
                    Rider
                    • 2009
                    • 613

                    #10
                    Kiedyś miałem beemke ale E36 i nie sadze ze kupiłem ja dla tego bo byłem "gówniarzem". Jeśli chodzi o markę BMW to jak najbardziej polecam. Ale kiedyś beemka robiła dziadowskie silniki diesla. I "M" raczej nie kupisz w dieslu


                    Moja Octavia 1.9 TDI AGR

                    Komentarz

                    • kazik4x4
                      RS
                      • 2008
                      • 2728

                      #11
                      Zamieszczone przez przemek88
                      Kiedyś miałem beemke ale E36 i nie sadze ze kupiłem ja dla tego bo byłem "gówniarzem". Jeśli chodzi o markę BMW to jak najbardziej polecam. Ale kiedyś beemka robiła dziadowskie silniki diesla. I "M" raczej nie kupisz w dieslu
                      Co znaczy "kiedyś" i co znaczy "dziadowskie"
                      Chcesz powiedzieć że tds2,5 był dziadowski?? Albo 2,4td?? Mimo że jestem mercedesiarzem zupełnym to twierdzę, że to jedne z tych silników, które można umieścić w dziesiątce najlepszych silników diesla jakie powstały w dwóch ostatnich dekadach ubiegłego wieku.

                      Silnik jest tak dziadowski jak jego użytkownik. Większość awarii nie jest zależna od konstrukcji, tylko od świadomości użytkownika :shock:

                      Komentarz

                      • sew1981
                        RS
                        S_OCP MemberModeratoRS
                        • 2009
                        • 10918
                        • Fiat

                        #12
                        Panowie nie chodzi mi konkretnie o tę m5 z ogłoszenia z linku. to tylko przykład. jestem też zdania że m5 stanowi któreś auto w domu.
                        nie chodzi mi o żaden inny model tylko m5 e 39 (fabryczne 400 km na pokładzie i 5 litrów pojemności), nie żaden "m pakiet" - wątpie że gówniarze tym jezdzili, gówniarze jeżdzą bardziej dres tuningowymi 1.6. chociaż gówniarze są bogatsze już dziś, ale w m5 by się zabili, nie ogarnęli by fury.
                        Oczywiście chodzi o sprawdzony jakiś egzemplarz. i o to czy da się to normalnie eksploatować (koszty) , czy tylko jako 3 auto w domu i czy poprostu się sypią m5 tki jakoś ponadprogramowo, engine itp.

                        [ Dodano: Sro 07 Kwi, 10 17:33 ]
                        kazik4x4, akurat 2.5 tds to jawna padlina, bardzo awaryjny silnik, poźniejszy 530d słyszałem za to że bardzo dobry jest.

                        [ Dodano: Sro 07 Kwi, 10 17:41 ]
                        lukasz3112, opinie nie są jakieś tragiczne...poza jedną. Co to jest ten "vanos"?

                        Komentarz

                        • filipT
                          Rider
                          • 2010
                          • 554

                          #13
                          kazik4x4, wydawało mi się że rozmowa idzie o używanych biemdabelju a nie o nówkach które jak najbardziej pasują do twoich słów ( 4 samochód, do przejażdżki od święta, dla delektowania się mocą i radochą z jazdy ).
                          Mój Szkodnik

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #14
                            Zamieszczone przez sew1981
                            Co to jest ten "vanos"?
                            to taki system zmiennych faz rozrządu w BMW
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • Mihau
                              RS
                              • 2009
                              • 7460
                              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                              #15
                              vanos to to samo co VTEC w hondzie
                              O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                              Komentarz

                              • kazik4x4
                                RS
                                • 2008
                                • 2728

                                #16
                                Zamieszczone przez filipT
                                kazik4x4, wydawało mi się że rozmowa idzie o używanych biemdabelju a nie o nówkach które jak najbardziej pasują do twoich słów ( 4 samochód, do przejażdżki od święta, dla delektowania się mocą i radochą z jazdy ).
                                Kolego, jak najbardziej wydawało Ci się.
                                Każdy wóz jest kiedyś nówką, ale kupowany jako kolejny do stajni, eksploatacyjnie starzeje się dużo wolniej niż reszta, no i że tak powiem jego "szarża" nie pozwala go traktowac jak zwykłego paprocha.
                                Ja sam jestem posiadaczem mercedesowskiego odpowiednika M5 czyli E500, były zdjecia na tym forum - jestem pierwszym włascicielem w Polsce i drugim w ogóle. Ja wyjeżdżam tylko "od święta", bo ten wóz ma u mnie dożywotkę. I nic dziwnego, że przez 3 lata u mnie zrobił jakieś 10-11kkm Delektuję się mocą 420KM, radocha z jazdy jest i niezależnie czy to jest wóz nowy, czy stary. Czy E500 czy M5. To po prostu wóz ze sznytem, dla wybranych i łatwiej wśród takich kilkunastolatków znaleźć perłę z przebiegiem 80000km niż wśród golasów z pojemnością 2.0 i gazem.

                                A co do tdsa to moja opinia jest taka. 1,8 - padlina jakosciowa, 2,5- dobry motor. ale to moje subiektywne odczucie. Podobnie niektórzy moga na OM601/603 wieszać pieski a dla mnie to najlepszy diesel świata.

                                Komentarz

                                • Rogalotti
                                  Drive
                                  • 2007
                                  • 86

                                  #17
                                  Tak sie składa że serwisujemy BMW i jestesmy miłosnikami tych samochodów. Nie mówiąc o tym że jeździmy nimi na codzien. Generalnie mam swoje BMW e39 nie jest to Mka ale 540tka z silnikiem 4.4V8 286PS.

                                  Gereralnie to... wszystkie modele z serii M maja niestety drogie oryginalne częsci.

                                  Przy poszukiwaniach M5tki musisz sprawdzic numer z silnika, ponieważ w modelach przedliftowych jakim jest ta z ogłoszenia na przełomie rocznika 99-00 był problem z silnikami. Starsze pija olej i nic z tym nie zrobisz. Pija pisze w rozumieniu dolewasz 1-2litrów oleju na 1000km.

                                  Co do samego samochodu to niemalże nie ma wad :wink: . Trzeba tylko dokładnie ja sprawdzic przed kupnem na co serdecznie zapraszamy.

                                  Pozdrawiam.
                                  // R-PERFORMANCE 0-694-046-807 //

                                  Komentarz

                                  • Tymon
                                    RS
                                    • 2004
                                    • 2970

                                    #18
                                    Zamieszczone przez filipT
                                    imo emki kupuje głównie gówniarzeria ( bez obrazy ), żeby się polansować i wyszaleć, zajeżdża prawie na śmierć, potem szybko reanimacja i "jeździła kobieta do sklepu/dziadek do kościoła, serwisowane w aso, bezwypadkowe"
                                    nawet po samych komentarzach w linku u góry
                                    "Najwspanialsze auto mojego rzycia!! Niestety dużo pali "
                                    autko b. ładne
                                    Booooosze.... widzisz i nie grzmisz :lol:

                                    Sew 1981 kolega Rogalotti, wszystko dokładnie podsumował i dodatkowo proponuje sparwdzenie auta, więc się nawet nie zastanawiaj.
                                    Mam okazję często jeździć dokładnie tym modelem M5 i tylko że po liftowym i jemu też należy dolewać oleju, oprócz tego auto śmiga obłędnie bez żadnych zastrzeżeń.

                                    Pozdrawiam
                                    Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                    Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                    BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                    Komentarz

                                    • pajczaki
                                      Rider
                                      • 2007
                                      • 316

                                      #19
                                      niedawno z bratem zastawialismy sie nad m5 ale w e34..
                                      wniosek? lepiej kupic z motorem 4.0 (286km) bo znacznie tansze w kosztach i zakupie a osiagi nie wiele gorsze..
                                      taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                                      sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                                      Komentarz

                                      • miroy
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 19

                                        #20
                                        polecam kwietniowy numer Top Gear
                                        w dziale używane (czy jakoś tak) jest właśnie opisana e39 M5

                                        Komentarz

                                        • Agamek12
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 9943
                                          • Ford

                                          #21
                                          Zamieszczone przez kazik4x4
                                          A co do tdsa to moja opinia jest taka. 1,8 - padlina jakosciowa, 2,5- dobry motor.
                                          Oczywiście wiemy, że 318tds miało silnik o pojemności 1.7l, a w 2.5TDS padają/pękają głowice? Fakt, w czasach swej młodości 2.5TDS uznawane były (tak jak pierwsze 2.4td) za silniki niemal doskonałe (pamiętam zachwyty na temat kultury pracy i mocy w 325TDS i 525TDS), ale niestety nie przeszły one do historii jako silniki bezawaryjne.
                                          Adam... Używam:
                                          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                          Passek: B6 175KM/366Nm

                                          Komentarz

                                          • kazik4x4
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 2728

                                            #22
                                            Zamieszczone przez pajczaki
                                            niedawno z bratem zastawialismy sie nad m5 ale w e34..
                                            wniosek? lepiej kupic z motorem 4.0 (286km) bo znacznie tansze w kosztach i zakupie a osiagi nie wiele gorsze..
                                            286KM a 400KM to niewielka różnica?? Większa niż myślisz.
                                            A wybór między 540 a M5 to tak jak wybór między koniem do ciągnięcia bryczki/furki a koniem wyścigowym. Inny sznyt, inna klasa.

                                            Komentarz

                                            • dede_adam
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 1449

                                              #23
                                              To może i ja sie odezwe :wink:
                                              Jak szkoda już napisał nie ma co sie bac,że przebieg cofnięty - sam miałem
                                              przez rok e34 540i (manual 6b, 286hp) z przebiegiem 170tyś km,auto z roku95.
                                              Jedyny problem z przebiegiem to taki że jest to komis 500m od mojego miejsca
                                              zamieszkania i opinnie o nich nie są dobre
                                              Co do samego auta - m5 do roku 2000 miało problemy z silnikiem,podobno często sie przegrzewał :idea: . Koszty utrzymania-jak to w M - duże, poza samym paliwem (minimum 16-18l/100km) dolicz sobie koszt hamulcy i opon. Jeżeli była katowana to wszystko może Ci sie posypac -od sprzegła,poprzez układ przeniesienia napędu kończąc na samym silniku .
                                              Jeżeli szukasz czegoś szybkiego to ja bardziej polecam 540i w manualu, jest
                                              zdecydowanie tańsza w exploatacji, a po braku 4wydechów i małych felgach nie widac
                                              ze auto też jedzie :P Takie cichociemne jest :wink:
                                              Chyba że masz kase to bierz M5 ! Jabar kiedyś pisał,że przez 1rok na ekslopatacje
                                              STI wydał 65tyś zł, przy M5 koszty będą podobne :roll:

                                              Komentarz

                                              • sew1981
                                                RS
                                                S_OCP MemberModeratoRS
                                                • 2009
                                                • 10918
                                                • Fiat

                                                #24
                                                hm...no to fakt..to koszmarne koszta. 540 lepsze na to wychodzi, a czy passat w8 stanowi jakąś logiczną alternatywę dla 540?

                                                Komentarz

                                                • dede_adam
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 1449

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez sew1981
                                                  hm...no to fakt..to koszmarne koszta. 540 lepsze na to wychodzi, a czy passat w8 stanowi jakąś logiczną alternatywę dla 540?
                                                  IMO to dwa różne auta :roll:
                                                  a passki W8 tez podobno miały problemy z przegrzewaniem silnika :roll:
                                                  jedyny plus że prędzej znajdziesz passka z pewniejszą przeszłością niz 540 :wink:

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...